Wednesday, May 20, 2020

O OCTÁVIO RIBEIRO QUER COMER E NÃO CHEIRAR.AS LINHAS VERMELHAS DO JORNALISMO "PENTE FINO" NUNCA SERÃO CENSURA...E AFASTAR CONCORRÊNCIA DE AMIGOS DE PEITO

CMTV dispensa André Ventura: "Recentemente foram ultrapassadas algumas linhas vermelhas"
19.05.2020 às 19h13

https://expresso.pt/politica/2020-05-19-CMTV-dispensa-Andre-Ventura-Recentemente-foram-ultrapassadas-algumas-linhas-vermelhas

Direção da CMTV considera que as recentes posições do deputado do Chega colocam em causa os direitos previstos na Constituição. Era colunista do jornal e da televisão do grupo há vários anos

Odeputado do Chega, André Ventura, vai deixar o seu espaço de comentário desportivo na CMTV, assim como a coluna que assinava no jornal "Correio da Manhã". A notícia foi avançada pela Visão e entretanto confirmada pelo Expresso por Octávio Ribeiro, diretor geral editorial do grupo Cofina.

"Foi uma decisão editorial. Acho que enquanto comentador fez a sua parte e foi sempre muito fiel ao projeto. Mas considero que recentemente foram ultrapassadas algumas linhas vermelhas e também já era altura de repensar os painéis", diz Octávio Ribeiro.

JULGO EU DE QUE O ANDRÉ VENTURA AGORA FICA MAIS LIVRE PARA PEGAR O TOIRO PELOS CORNOS...CONTRA TODO O "SISTEMA"

Tuesday, May 19, 2020

OS CUBANOS NUNCA DESISTEM...

Chile. Manifestantes enfrentam polícia em protesto
O Chile, com 18 milhões de habitantes, já atravessava há vários meses um período de agitação social e violência, agravados pela crise provocada pela pandemia, que aumentou o desemprego e a pobreza.

PERDERAM COM O ALLENDE MAS QUEREM VOLTAR...O CHILE TEM MASSA...

CABO VERDE VEJAM LÁ SE NÃO FALTA NADA NA DÍVIDA.SERÁ QUE PRETENDEM PAGAR COM O ENVIO DO SEU ZÉ POVINHO PARA CÁ?

Portugal credor de mais de 30% da dívida externa de Cabo Verde até março
A dívida externa de Cabo Verde cifrava-se no final de março em quase 1.600 milhões de euros. Portugal, com dois financiamentos, era credor em 136,8 milhões de euros.


Agência Lusa

19 mai 2020, 12:40


▲Em termos de credores multilaterais, o Banco Mundial lidera o financiamento a Cabo Verde, com 35.849.049.851,36 escudos (323,1 milhões de euros)

Portugal era credor, até 31 de março, de mais de 30% da dívida externa cabo-verdiana, entre financiamento bilateral e operações com a banca, ultrapassando os 500 milhões de euros, segundo cálculos da Lusa baseados em documentos oficiais.


De acordo com as Contas Provisórias do Estado do primeiro trimestre de 2020, elaborado pelo Ministério das Finanças, a dívida externa de Cabo Verde cifrava-se no final de março em mais de 177.342 milhões de escudos (quase 1.600 milhões de euros), entre financiamento multilateral (de organizações internacionais, 48,7% do total), bilateral (Estado a Estado, 23,4%) e comercial (banca, 27,9%).

Na vertente bilateral, Portugal, com dois financiamentos, em euros e dólares, era credor em 15.185.311.384,47 escudos (136,8 milhões de euros), acrescidos de 40.887.756.850,66 escudos (368,5 milhões de euros) na componente da banca comercial, à CGD (Caixa Geral de Depósitos), e que é o maior financiamento único a Cabo Verde.

SALVAR A CPLP DERRUBA QUALQUER UM QUANDO SÓ TEMOS DESPESA E NADA DE LUCRO.É VER CABORA BASSA EM MOÇAMBIQUE, DIAMANTES EM ANGOLA.TUDO DAVA PREJUÍZO E FOMOS PAGANDO AO LONGO DE MUITOS ANOS.AGORA NÃO TEMOS NADA "NOSSO" MAS CONTINUA A NÃO HAVER O "LEVANTAMENTO" DE QUANTO NOS CUSTA TER UMA CLASSE POLÍTICA INTERNACIONALISTA QUE DIVIDE POR TODO O LADO.FICANDO TODOS SATISFEITOS COM O IMPÉRIO DA LÍNGUA QUE CLARO TAMBÉM PAGAMOS PARA "DILATAR"...É VER O MAMADOU BAILA BAH...
AGORA FALTA SABER QUANTOS PERDÕES DE DÍVIDA VAI HAVENDO NAS COSTAS DO PESSOAL POPULISTA...

ENTRETANTO COM A CONCORRÊNCIA ESPANHOLA AINDA VAMOS FICAR NA POBREZA COM OS CIGANOS E PRETINHOS A EMIGRAR PARA A RICA ESPANHA...

El Gobierno prescinde del mérito académico para acceder a las becas: baja del 6,5 al 5 la nota para obtener la ayuda íntegra

RENDIMENTOS GARANTIDOS BECAS A GRANEL SEM OLHAR A MÉRITOS ELITISTAS E NADA DE DISCRIMINAÇÕES.QUE AS TRIBOS DE CIGANOS E PRETOS EMIGREM E DEPRESSA ANTES QUE OS ESPANHÓIS SE ARREPENDAM.A MALTA NÃO SE IMPORTA DE FICAR POBRE CLARO...

PS

Manuel Castells O MELHOR MINISTRO DE TODA A UE.VAMOS VER COMO VAI SER O DOS IMPOSTOS...

QUE OS PAINÉIS DE SÃO VICENTE ACTUAIS QUE JÁ SÃO UM MUST JUSTIFICATIVO DA NOSSA COLONIZAÇÃO VEJAM ESCURECER UM POUCO MAIS OS PORTUGUESES RETRATADOS...

MUSEU NACIONAL DE ARTE ANTIGA
Restauro dos Painéis de São Vicente será "difícil"
Intervenção à vista do público começa a 1 de junho, anunciou diretor do MNAA em Dia Internacional dos Museus. Ministra da Cultura esteve presente e pediu atividade cultural no país em julho e agosto.

E ENCOMENDEM UMA OBRA DO TEMPO DO VIRIATO COM UNS VALENTES AFRICANOS AO LADO.ASSIM ENCONTRAVAM MELHOR O SENTIMENTO DE "PERTENÇA" CÁ DENTRO PORQUE LÁ FORA AS LIMPEZAS ÉTNICAS DOS BRANCOS E SEM BENS NÃO TEM HERÓIS...A NÃO SER O BALADEIRO DA ÁFRICA PARA OS AFRICANOS QUE JÁ CHEGARAM 500 ANOS.UM TAL DE SÉRGIO GODINHO QUE AINDA NÃO PRODUZIU A VERSÃO DO POPULISTA BRANCO...

É QUE A PROPAGANDA DO TUDO E DO SEU CONTRÁRIO OS USA MUITA VEZ PARA DEMONSTRAR COMO SEMPRE FOMOS ESCURINHOS E PORTANTO UM POUCO MAIS COM O ACOLHIMENTO DE QUEM NOS QUISER VIR ENRIQUECER, ALEGADAMENTE CLARO,É COISA BOA.QUE O DIGAM OS POLÍCIAS QUE PELOS VISTOS VÃO TER QUE ESCURECER MUITO MAIS DEPRESSA PARA SEREM A POLÍCIA BOA DE QUEM MANDA...

O QUE OS POPULISTAS FIZERAM À PROPAGANDA INTERNACIONALISTA E DO PARA OS AMIGOS TUDO...

HOJE ESTÃO FALIDOS POR SÓ VENDEREM PARA O ESTADO QUE TODA A MERDA COMPRA.ATÉ PUBLICIDADE PARA FUTUROS ENGANOS AO INDIGENATO BRANCO.O BRANCO É PARA REFORÇAR QUE NUMA DE RECIPROCIDADE COM A LIMPEZA ÉTNICA DO BRANCO DE ÁFRICA E SEM BENS CERTOS PAPÉIS É PARA NO FUTURO METEREM PELO CU ACIMA...
MAS DIZIA EU QUE ESTÃO TODOS FALIDOS PORQUE NINGUÉM COMPRA PROPAGANDA TRAIDORA.E COMO NÃO GOSTAVAM DE VER REALÇADA A SUA TRAIÇÃO NAS MALDITAS REDES SOCIAIS QUAIS AVANTES AGORA INDESEJADOS PORQUE QUEBRAM A UNICIDADE DESEJADA DE MIL REPETIÇÕES DE MENTIRAS PASSAM A VERDADES ACABARAM POR FECHAR A PROPAGANDA QUE DESEJARIAM QUE LHES PAGASSEM NO DIGITAL.UMA GRANDE VITÓRIA DOS PATRIOTAS BRANCOS.ASSIM DEIXAM DE TER TANTO EFEITO NEFASTO...
AGORA TEMOS QUE CAIR SOBRE OS FINANCIADORES DAQUELAS MERDAS TODAS.EU VEJO UM ALVO A ABATER.A SONAE DOS AZEVEDOS QUE COM OS LUCROS DAS MERCEARIAS E DA PARCERIA COM A ISABELINHA DOS SANTOS FINANCIA A PIOR MERDA QUE ALGUM DIA PORTUGAL TEVE COMO "JORNALISMO" TRAIDOR EVIDENTEMENTE!ASSIM RECOMENDA-SE O BOICOTE ÀS EMPRESAS SONAE ATÉ QUE ELAS DEIXEM CAIR O SEU PASQUIM PÚBLICO...

ORA EIS O SALVAMENTO COMO DEVE SER FEITO.RETORNO AO PONTO DE PARTIDA...


Exclusive: 12 die as Malta uses private ships to push migrants back to Libya
Survivor reveals further evidence to Guardian and La Repubblica of Malta’s deadly strategy to intercept migrants crossings

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Bill and Melinda Gates FoundationAbout this content
Lorenzo Tondo in Palermo

Tue 19 May 2020 06.10 BSTLast modified on Tue 19 May 2020 06.20 BST

In this photo taken on 12 August 2019, migrants on a dinghy wait to be assisted by the Ocean Viking ship, operated by the NGOs SOS Méditerranée and Doctors Without Borders, in the Mediterranean Sea.
Migrants on a dinghy wait to be assisted by the Ocean Viking ship, operated by the NGOs SOS Méditerranée and Doctors Without Borders, in the Mediterranean Sea on 12 August 2019. Photograph: Hannah Wallace Bowman/AP
Further evidence of Malta’s strategy to push migrants back to the conflict zone of Libya has been revealed by a woman who survived a Mediterranean crossing in which 12 people died.

A series of voice messages obtained by the Guardian have provided confirmation of the Maltese government’s strategy to use private vessels, acting at the behest of its armed forces, in order to intercept migrant crossings and return refugees to Libyan detention centres.

The woman said the boat on which she was attempting to reach Europe had been intercepted by a ship enlisted by the Maltese authorities, which took those aboard back to Tripoli.

Last month, investigative journalists working for several international media sources exposed the existence of a secret pact between La Valletta and the owners of at least three trawlers.

The woman’s account matches that of other survivors who have spoken to Alarm Phone, a hotline service for migrants in distress at sea, which first raised the case.


Migration: UN agency decries return of boat with 49 people to Libya

Her boat left the coast of Libya on the night of 9 April, she said. Around 63 people, including a six-week-old baby and a two-year-old girl – most of them from sub-Saharan Africa – were loaded into a dinghy by traffickers at Garabulli, approximately 50km (31 miles) east of Tripoli.

A first ship passed tantalisingly close to them . “The boat was called Medkon Lines,” said the woman, who showed a photograph of the vessel. “We tried to stop it to rescue us. Three men jumped in the water to reach it, but in one minute they disappeared in the water.

“After five days at sea, a Maltese airplane spotted us,” said the woman, whose identity cannot be revealed for her security. “We thought the plane would call the rescuers, but nobody came. We were feeling so tired and we didn’t even have water or food.”

Four other men, almost unconscious from thirst and hunger, let themselves slide down from the dinghy into the water to drown, she said, before, on 14 April, a trawler under a Maltese flag, the Dar Al Salam 1, reached them.

“The crew of the boat told us they were not rescuers … but said they work for Malta,” the woman said. “They said they were Egyptian and working at sea for Malta. They were looking at us like we were not human beings.”

Last month, investigations by the New York Times and the Italian daily newspaper Avvenire revealed that, with the onset of coronavirus, Malta had allegedly dispatched a small fleet to intercept and return migrants to Libya, citing a senior commander in the Libyan coast guard and a former Maltese official involved. One of the vessels was the Dar Al Salam 1 which oversees international operations for the Libyan coastguard.

The owner of the Dar Al Salam 1 is Captain Carmelo Grech. Asked for comment by the Guardian, Grech replied by sending an angry-face emoticon.

The Dar Al Salam 1 sails with two other vessels, the Salve Regina and the Tremar, all allegedly hired by Malta.

A photograph taken aboard the dingy that was allegedly pushed back by Malta to Libya.
A photograph taken aboard the dingy that was allegedly pushed back by Malta to Libya. Photograph: Handout
The woman’s account was of three boats. She said two migrants died during the interception, and that three others died en route to Libya.

“Once we were aboard the boat, we begged them to not bring us back to Libya. But then they placed us in the stern of the ship and locked themselves in the boat kitchen. They left us inside with four bottles of water. We knocked but they didn’t open. We started to cry and think that they had just lied to us.”

After 48 hours, the migrants’ worst fears were confirmed when the ship arrived in Tripoli. Passengers were moved to the detention centre of Tariq al-Sikka – infamous for torture and abuse – where they remain.

“Maltese authorities’ refusal to rescue these persons amount to a serious breach of international human rights and maritime law,’’ said Giulia Tranchina, human rights lawyer at Wilson Solicitors in London. “The survivors taken back to Libya have been placed again in arbitrary detention in inhuman conditions in the main EU-funded ‘official detention centre’ of Tariq Al Sikka, managed by the Libyan [Directorate for Illegal Migration] police, where male refugees are often tortured in underground cells for months.’’


Following April’s media coverage, prosecutors in Malta launched an investigation into the allegations. Neville Gafà, a former Maltese official, told magistrates on 30 April he was enlisted by the government to coordinate the pushback of migrants to Libya, following instructions from the prime minister’s office.

The Maltese government did not respond to Guardian requests for comment. However, in a statement released on 15 April, authorities in La Valletta confirmed that it “coordinated the rescue of an immigrant boat assisted by a commercial vessel” and on 1 May, answering reporters’ questions about the boats, Malta’s prime minister, Robert Abela, said: “Nothing stops a state from using private assets.”

A spokesperson for Alarm Phone said: “Twelve people have died while Malta and Europe were watching. We should never forget that these deaths are the direct result of Malta’s and Europe’s non-assistance policies, and their clear intention to let people die at sea. These deaths could and should have been prevented.’’

The survivors are all still in detention cells, including the toddler and baby, at Tripoli’s Tariq al-Sikka, where, according to lawyers and charities, they have no access to medical treatment, or sufficient food and water.

‘’We wanted to come to Europe because we have the right to live’’ says the woman. ‘’I have decided to talk because it is my right to talk, because our brothers died in the sea. It is my right to talk about what I saw.”

SÓ NÃO PERCEBO PORQUE ELES NÃO FICARAM SATISFEITOS EM SEREM SALVOS...